SaHabat ArCher

Friday, March 18, 2011

Esok Masih Ada


umpama layang2 terputus talinya...
ditiup angin terbanglah ia...


korang pernah main layang2 tak???aku pun tak tahu kenapa tetiba je ada layang2 kat kepala nie...huuu...teringat pulak time kecik2 dulu...kejar2 kat sawah nak naikkan layang2...bukan senang wooo...lepas tu baring atas jerami sambil tengok ke LANGIT LUAS...Seronok an....Rindu masa kecik2 dulu...tak ada masalah2 yang nak difikirkan...Just tahu main dan main je...Bila usia dah makin meningkat nie...Bertambah2 perkara yang perlu difikirkan...Tanggungjawab lagi...bukan mengeluh ke apa...terasa damainya ketika tu...korang pun mesti rindu jugak time2 kecik an???tapi takkan kita nak terus jadi budak2 je kan...Masa terus berlari dari jam berganti hari,dari bulan berganti tahun...dah 19 tahun dibelakang aku...lebih baik kita apreciate setiap detik yang dilalui baik manis atau pahit sebagai satu keseronokan untuk membongkar misteri kehidupan...hopefully,aku mampu mengejar cita2 aku dan seterusnya membahgiakan kedua ibubapa aku selain berbakti untuk Agama Bangsa dan Tanahair aku...Aku perlu sediakan yang terbaik buat keluarga aku untuk keselesaan masa depan...aku akui,dalam kehidupan yang cukup kuat cabarannya,usaha perlu ada dan bukannya sekadar pandai berkata2...WAKE UP2!!!jangan hanyut dibuai mimpi...



Bagaimanalah dia sekarang???harap2 dia sihat2 selalu...sentiasa doakan agar dia bahgia dan sejahtera...kekadang,bila tengok kawan2 atau duk sorang2 tu terasa jugak nak bertanya khabar...Tapi lebih baik aku simpan jela niat tu...melihat sinarnya dari sudut ini sudah memadai sekiranya kehadiran aku akan memalapkannya...Aku taknak menjadi punca kesedihan...kalau boleh aku nak sebarkan senyuman ke serata dunia..huhu...masih banyak yang aku perlu perkemaskan diri...sesuatu yang telah ditetapkanNya akan tetap berlaku bila tiba masanya...insyaallah...


dibebelkan oleh FARID HARUN

8 comments:

aiman rashidd said...

ecehhhhh tahu lah dah nak kawin , rindu2 lah pulak :D HAHA

PrinCe ArCher said...

haha...mne ade aiman...mnanti permaisuri dulu...lgpun kte nk cari kerja sama2 an...haha

aiman rashidd said...

HAHAHHAA yeahhhhh , permaisuri tu kan dah ada :D HUHU

kerja sama2 , aku manager kau tukang sapu ?/ HUHU

PrinCe ArCher said...

btepuk sebelah tangan takkan berbunyi...
nampaknya jadi tukang sapu jela....

aiman rashidd said...

hihi tepuk manja lah , tapi sangat tak da kaitan HHAHAHAHA


ye lah , i kan manager :)

PrinCe ArCher said...

asal plak....
baiklah manager a.k.a cikgu aiman...nampaknya malam nie kelas tak ada la...

intan.maisarah said...

tuhan telah menetapkan sesuatu yang indah untuk anda

cuma masa lembat atau cepat

tiada siapa yang tahu

PrinCe ArCher said...

thanks intan...=D