SaHabat ArCher

Tuesday, August 2, 2011

Jom Terawih

Alhamdulillah...dah dua malam selesai dan hari nie dah hari kedua berpuasa...Tahun nie berasa beruntung kerna dapat berpuasa dan berterawih penuh kat kampung...INSYAALLAH...di kesempatan ini aku nak mengajak sahabat² turut bersama berjemaah solat terawih...boleh la pergi ke masjid atau surau berdekatan...JOM PAKAT GI SEJID...Siapa² yang terlupa nak lafaz niat mai sini nak kongsi...Pandai tak banyak,sekadar nak berkongsi tu boleh la...selamat beramal :)

LAFAZ NIAT SOLAT SUNAT TERAWIH

أ ُصـَــلـِّــى سـُــنـَّـَــة َ الــتـَّـَــرَاو ِيـْــح ِ رَكـْــعـَــتـَــيـْــن ِ لـِــلـَّـَـه تـَــعـَــالـَــى 
"Sengaja aku solat sunat tarawih dua rakaat kerana Allah Ta’ala.”
 
LAFAZ NIAT SOLAT SUNAT WITIR(2 RAKAAT)


أصَلِّي سُنَّةَ الوِتْرِ رَكَعَتَنِ لِلهِ تَعالىَ
"Aku solat sunnat witir dua rakaat kerana Allah Taala" 

 LAFAZ NIAT SOLAT SUNAT WITIR(1 RAKAAT)

أصَلِّي سُنَّةَ الوِتْرِ رَكَعَةً لِلهِ تَعالىَ
"Aku solat sunnat witir satu rakaat kerana Allah Taala"


6 comments:

~AtEeN~ said...

wahh ! rajin nmpk update blog sejak kebelakangan ni. bagus2. keep it up. :)

prinCe arCher said...

@~AtEeN~ mekasih...saya memang rajin...lalala:p...anda bagaimana???

アヌム ちゃん said...

Salam ramadhan dan selamat berpuasa :) Baru sempat nak wish dekat sini^^

bila blog bercerita said...

yuk tarawihh...xdpt buat kat msjid, wat kat rumah pon buleyhh... :)

Liyana Zahim said...

Bgusnye dok ajk org len.. Bgus2.. Jum kte sme2 bramal jum~

prinCe arCher said...

@アヌム ちゃん ye akak...puasa jangan tak puasa...hehe..singgah lagi:)

@bila blog bercerita kat mana2 pun boleh an:)

@Liyana Zahim bagus la sangat...:p selamat beramal kak:)